Haberler

Aslı Lezzetleri Ortadoğu Pazarında

24
Tem 2024

Türkiye’nin önde gelen kafe-restoran zinciri Aslı, ilk yurtdışı yatırımını Suudi Arabistan’a yapıyor. Bu ülkede 12 mağazalık bir master sözleşme imzalayan firma ilk mağazayı pek yakında hizmete açacak...

 

İSMİNİ “Aslı” olarak yenilenen Aslı Börek, şu an 37 şubesiyle faaliyetlerini sürdürüyor. Bunların 30’u franchise

sistemiyle açılırken, 7’si ise merkez şube olarak hizmet veriyor. Haziran ayında, Samsun’daki franchise şubesini ve Florya’daki 7. Aslı şubesini açtı. Florya’daki şubesinde farklı bir konsepte gittiğini duyuran marka, ilk defa self-servis konseptli hizmetine başladı.

Franchise verilecek şehirler İzmir, Antalya, Samsun, Eskişehir ve Adana olarak sıralanıyor. Yurtdışına açılmak

için de hazırlık yapan firma, Suudi bir yatırımcı ile 12 mağazalık master sözleşme imzaladı. Suudi Arabistan’daki ilk mağazanın ise çok yakında açılması planlanıyor. Aslı Genel Müdürü Caner Bayıralan, girişimcilerden franchise bedeli olarak 10 bin dolar isim bedeli aldıklarını belirtiyor. İlk iki yıl royalty ücreti almadıklarını söyleyen

Bayıralan, bu oranın iki yıl sonrasında yüzde 3 olacağını ifade ediyor. Bir şubenin aylık cirosunun ortalama 1.5 milyon TL olduğunu kaydeden Bayıralan, girişimcilerin kar marjının ise yüzde 15 ile 25 arısında olduğuna işaret ediyor.

 

Kısaca Aslı’dan bahsedebilir misiniz?

Yeni adımızla Aslı olarak, Türkiye’de 30 yıllık tecrübesiyle en sevilen zincir kafe-restoranları arasında yer alıyoruz. 37 şubesinde 300’den fazla ürün çeşidini ziyaretçileriyle buluşturan markamız, dönüşüm sürecinin ardından yeni konsepti ve zenginleşen menüsüyle misafirlerini ağırlıyor. 2021 yılında Eksim Holding bünyesine geçen ve kurumun gücünü arkasına alan markamızda, artık günün her saatine uygun eklektik bir menü yer alıyor. İstanbul Dudullu Organize Sanayi Bölgesi'nde 15 bin metrekareye sahip alanda üretim yapan Aslı’nın fabrikası, alan ve kapasite bakımından Türkiye’nin sayılı unlu mamul tesisleri arasında yer alıyor. Şubelerimizde ise ev konforundaki rahat atmosfer ve konuksever yaklaşımla günün her saatine uygun eklektik bir menü sunabiliyoruz. Mutfağımızda bir Aslı klasiği olan su böreği ile birlikte; bol çeşitli kahvaltılar, hem göze hem damağa hitap eden geleneksel Türk mutfağı ve dünya mutfağından lezzetli yemekler, eşsiz sütlü ve şerbetli tatlılar, pasta, kahve ve soğuk içecek çeşitleri ile her yaştan misafirlerimize keyifli deneyimler sunuyoruz.

 

Yatırımcılarınıza ne gibi destekler veriyorsunuz?

Kapsamlı bir destek sağladığımız franchise modelimizde; doğru mekan seçimi, dekor uygulaması, çalışanların işe alım süreçleri süreçleri ve eğitimi, ekipman ve ürünlerin güncellenmesi ve geliştirilmesi, hizmet standartlarının sağlanması gibi işletme yönetimi konularında tek merkezden A’dan Z’ye danışmanlık hizmetleri sunuyoruz. Ayrıca şubelere düzenli olarak pazarlama ve tanıtım desteği vermekteyiz.

 

Yeni konsept geliştirme planınız var mı?

Kapsamlı bir revizyonla konseptimizi baştan aşağı yeniledik. Aslı Börek olan adımız, sadece Aslı olarak daha da markalaştı. Dekorasyonumuzda ve menümüzde revizyonlar oldu.  Şubelerimizde börek çeşitlerinin yanında, sarma, mantı, farklı mutfaklardan çeşitli tatlılar, kahvaltı çeşitleri, ana yemekler, burgerler, pizzalar, sandviçler, dürümler, salata çeşitleri gibi çok geniş bir yemek menüsü, kahve çeşitleri ve smoothie içecek kategorileri ile sürekli eklenen yeni lezzetleri misafirlerimize sunuyoruz. Menümüzde her damağa, her yaşa ve tercihe uygun lezzetlere yer vermeye özen gösteriyoruz.

 

Türkiye’de büyüme planlarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Büyüme planlarımız doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz konsept dönüşümünü hızla tamamlamayı hedefliyoruz. Öte yandan Türkiye’nin en büyük unlu mamul entegre üretim tesislerinden birine sahibiz ve büyük market zincirlerine yönelik unlu mamuller üretiyoruz. Kabiliyetlerimizi en üst düzeye çıkararak hem markalı ürünlerimizle hem de marketler için ürettiğimiz ürünlerle, perakende sektöründeki hacmimizi genişletmeyi amaçlıyoruz.

 

Yurtdışına açılmayı planlıyor musunuz, hangi ülkeler var gündeminizde?

Önümüzdeki dönemde dönüşümün getirdiği bu ivme ile Aslı’nın yurtiçi ağını genişletirken, Ortadoğu pazarı başta olmak üzere yurtdışında da Aslı lezzetlerini temsil edecek yeni şubelerimizi hizmete sunmayı hedefliyoruz. Ayrıca bugüne kadar ürünlerini dünyanın pek çok kıtasına ulaştırmış bir marka olarak, ihracat kanalında da odak pazarlara yönelik ürün sunma faaliyetlerimizi arttıracağız. Suudi Arabistan ile 12 mağazalık master sözleşme imzalandı ve ilk mağazanın çok yakın bir tarihte açılması planlanıyor.

Diğer Haberler